23 Kasım 2009 Pazartesi

Beni candan usandırdı cefadan yar usanmaz mı?

Beni candan usandırdı cefadan yar usanmaz mı?

Felekler yandı âhımdan muradım şem’i yanmaz mı?



Kamu bimarına canan deva-yı derd eder ihsan
Niçin kılmaz bana derman beni bimar sanmaz mı?



Şeb’i hicran[1] yanar canım, döker kan çeşm-i giryanım[2]

Uyarır halkı efgaanım kara bahtım uyanmaz mı?



Gül-i ruhsarına[3] karşı gözümden kanlı akar su

Habibim faslı güldür bu akar sular bulanmaz mı?



Gamım pinhan[4] dutardım ben, dediler yare kıl rûşen

Desem ol bîvefa bilmen inanır mı inanmaz mı?



Değildim ben sana mail sen ettin aklımı zail

Bana ta’n eyleyen gaafil seni görgeç utanmaz mı?



Fuzuli rind-i şeydadır hemîşe halka rüsvadır

Sorun kim bu ne sevdadır bu sevdadan usanmaz mı?

FUZÛLİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder