10 Kasım 2009 Salı

AHDE YÜKLÜ BİR VEFAYI

Ahde yüklü bir vefâyı;
Bilip geldim Mevlâ’m Sana!..
Nefsime hoş her safâyı;
Silip geldim Mevlâ’m Sana!..


Bu âlemde kuldur adım;
Kul olmaktır tek muradım!..
Damladıkça istidâdım,
Dolup geldim Mevlâ’m Sana!..

Gönül neyler kibri, kini?
Başakladım gök ekini!..
Derviş diye bu miskini;
Alıp geldim Mevlâ’m Sana!..

Sen’de sabır, Sen’de sebât;
Can Sen’indir eyle azat!..
Bir kaynaktan âb-ı hayat
Bulup geldim Mevlâ’m Sana!..

Sen’den aldım bu ikrâmı;
Söküp attım her evhâmı!..
Deryâ bilip derdi, gamı;
Dalıp geldim Mevlâ’m Sana!..

Tevhid gaye, vuslat heves;
Hasretinle yandı bu ses!..
Bu halvette nefes nefes
Olup geldim Mevlâ’m Sana!..



RIFAT ARAZ
Bilip geldim Mevlâ’m Sana!..
Nefsime hoş her safâyı;
Silip geldim Mevlâ’m Sana!..


Bu âlemde kuldur adım;
Kul olmaktır tek muradım!..
Damladıkça istidâdım,
Dolup geldim Mevlâ’m Sana!..

Gönül neyler kibri, kini?
Başakladım gök ekini!..
Derviş diye bu miskini;
Alıp geldim Mevlâ’m Sana!..

Sen’de sabır, Sen’de sebât;
Can Sen’indir eyle azat!..
Bir kaynaktan âb-ı hayat
Bulup geldim Mevlâ’m Sana!..

Sen’den aldım bu ikrâmı;
Söküp attım her evhâmı!..
Deryâ bilip derdi, gamı;
Dalıp geldim Mevlâ’m Sana!..

Tevhid gaye, vuslat heves;
Hasretinle yandı bu ses!..
Bu halvette nefes nefes
Olup geldim Mevlâ’m Sana!..



RIFAT ARAZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder