5 Ocak 2010 Salı

YA RAB

Senden geldim dönüş sana;
Koyma beni, bana Yâ Rab!..
Bir aşk tattım senden yana;
Böyle yandım cana Yâ Rab!..

Senden seni istedim ben;
Bu duamı çok görme sen!..
Bu can denen koca evren;
Sığmaz oldu tene Yâ Rab!..

Kul neylesin bu hikmete;
Gül yansımış her sûrete!..
Gönül bakmaz bu servete;
Bu şöhrete, şana Yâ Rab!..

Sensin bende beni bilen;
Tesbih ile kalbe dolan!..
Arzdan, arşa her var olan;
Sen’i söyler Sana Yâ Rab!..

Varım sırdır mâ’rifette;
Nûrun yansır hakikatte!..
Bu aşk ile bu halvette;
Doldum günden güne Yâ Rab!..

Akıl ne’tsin bu efkâra;
Aşk sarılmış aşk esrâra!..
Saldın özge bir diyâra;
Düştüm yönden yöne Yâ Rab!..

Rıfar Araz

2 yorum:

  1. Öyle seri şiirler ekliyorsunuz ki, aynı anda en az üç tane birden. Ben artık Rıfat Araz'ın "Ya Rab" şiirini seçtim, okumak ve de yorumda bulunmak üzere.

    "Sensin bende beni bilen;
    Tesbih ile kalbe dolan!..
    Arzdan, arşa her var olan;
    Sen’i söyler Sana Yâ Rab!.."

    İçimizdeki bizi bilen ancak Yüce Allah'tır. Ona hiç birşey gizli kalmaz. Yarattığın kullar zikrettikçe kalpleri yumuşar ve Halukunu bilir. Bildiğimiz ve bilmediğimiz tüm alemler ve onun üzerlerine yaratılanlar da ancak Allah'ı anar.

    Güzel bir şiir ve güzel bir paylaşımdı. Emeğinize, gönlünüze ve yüreğinize sağlıklar olsun.

    Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  2. Haklısınız o kadar dalmışım ki kaç tane ekledim farketmedim.Söz bundan sonra daha dikkatli olacağım.Allah Emanet olun

    YanıtlaSil