22 Ekim 2009 Perşembe

AŞk...Seyh Galip

Fâriğ olmam eylesen yüz bin cefâ sevdim seni
Böyle yazmış alnıma kilk-i kazâ sevdim seni
Ben bu sözden dönmezem devr eyledikçe nüh felek
Şâhid olsun aşkıma arz u semâ sevdim seni

Bend-i peyvend-i dilim ebrû-yı gaddârındadır
Rişte-i cemiyyetim zülf-i siyeh-kârındadır
Hastayım ümmîd-i sıhhat çeşm-i bîmârındadır
Bir devâsız derde oldum mübtelâ sevdim seni

Ey hilâl-ebrû dilin meyli sanadır doğrusu
Sûy-i mihrâba nigâhım kec-edâdır doğrusu
Râ kaşından inhirâf etsem riyâdır doğrusu
Yâ savâb olmuş veya olmuş hatâ sevdim seni

Bî-gubârım hasret-i hattınla hâk olsam yine
Sıhhatim rûh-i lebindendir helâk olsam yine
Tîğ-i gamzenden kesilmem çâk çâk olsam yine
Hâsılı beyhûde cevr etme bana sevdim seni

Gâlib-i dîvâneyim Ferhâd u Mecnûna salâ
Yüz çevirmem olsa dünya bir yana ben bir yana
Şemine pervâneyim pervâ ne lâzımdır bana
Anlasın bîgâne bilsin âşinâ sevdim seni
.....Şeyh Galip



Bu da Tercümesi:

Yüzbin cefâ etsen vazgeçmem,
bir kere sevdim seni.
Kazâ ve kader kalemi alnıma böyle yazmış;
seni sevdim bir kere.
Dokuz gök döndükçe bu sözden dönmezem:
Sevdim seni; yer gök, aşkıma şahit olsun.

Gönlümün bağı, bağlantısı, gaddar kaşındadır;
topluluğunun bağı zalim siyah saçlarındadır. Hastayım ,
sıhhate kavuşma, ümidim hasta gözlerindedir.
Devâsız bir derde düştüm: seni sevdim .

Ey hilâl kaşlı, doğrusu bu: Gönlün meyli sana;
mihrâba bakışım bile eğrice bir tarzda . Râ harfine
benzeyen kaşından dönsem bile bu dönüşün riyâdır
ancak. Ya doğru olmuş, ya eğri olmuş; doğru bir iş
etmişim, yahut yanılmışım; ne olmuşsa olmuş;
seni sevdim ben.

Kaşının, gözünün, saçının hasretiyle toprak olsam
bile tozum yok.Sıhhatim, helâk olsam bile, gene de
dudağının ruhuyladır.
Paramparça olsam da bakışının
kılıcından ayrılmam yine sevdim seni;
cevretme, cefa etme.

Deli-divane Galibim; Ferhada Mecnuna salâ.
Dünya bir yana gitse ben bir yana gitsem gene de
senden, aşkından yüz çevirmem.
Senin mumuna pervaneyim perva(korku)
ne lazım bana.
Yabancı anlasın, bildik bilsin ben seni sevdim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder